مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 دی 1399 ساعت 08:452020-12-26اقتصادي

اجرای پروژه های جنگل کاری برای کنترل سیل در گیلان


مدیرکل منابع طبیعی گیلان، از اجرای 350 هکتار جنگل کاری جدید تا پایان سال در گیلان خبر داد و گفت: اجرای عملیات بیولوژیکی آبخیزداری در قالب جنگل کاری به کنترل سرعت آب و افزایش نفوذ باران در خاک کمک می کند.

- ایسنا/گیلان مدیرکل منابع طبیعی گیلان، از اجرای 350 هکتار جنگل کاری جدید تا پایان سال در گیلان خبر داد و گفت: اجرای عملیات بیولوژیکی آبخیزداری در قالب جنگل کاری به کنترل سرعت آب و افزایش نفوذ باران در خاک کمک می کند.

میرحامد اختری در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به نقش و اهمیت آبخیزداری در کنترل سیل، اظهار کرد: مردم ما شاهد سیلاب های خانمان برانداز در استان و کشور بودند، در حالی که اگر پروژه های آبخیزداری به صورت کامل اجرایی شود، هرگز سیل نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه پروژه های مکانیکی، بیولوژیکی و بیومکانیکی آبخیزداری در بالادست و در مسیر آبراهه ها از مقدار و سرعت حرکت روان آب ها بعد از بارندگی و در نتیجه ایجاد سیل جلوگیری می کنند، گفت: با عنایت رهبر انقلاب از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی 30 میلیارد تومان در سال 98 برای پروژه های آبخیزداری تخصیص یافت.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان، با اشاره به جذب صد درصدی اعتبارات آبخیزداری از محل صندوق توسعه ملی طی سال گذشته، تصریح کرد: این پروژه ها در سطح 52 حوضه آ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای پروژه های جنگل کاری برای کنترل سیل در گیلان

اجرای پروژه های جنگل کاری برای کنترل سیل در گیلان